Zaproszenie do złożenia oferty na zadanie pn.: Świadczenie usługi opieki wytchnieniowej w ramach Programu „Opieka wytchnieniowa – edycja 2021”
Informacja o udzieleniu zamówienia na usługi społeczne, przedmiotem których jest Świadczenie usług opiekuńczych podopiecznym Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Wieluniu w miejscu ich zamieszkania na terenie gminy Wieluń w 2021 roku
Wieluń, dnia 31 grudnia 2020 r.
Informacja o udzieleniu zamówienia
na usługi społeczne i inne szczególne usługi o wartości od 30 000 euro do 750 000 euro
(zgodnie z art. 138 o ust. 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych)
w postępowaniu nr OPS.271.164.2020 pn. Świadczenie usług opiekuńczych podopiecznym Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Wieluniu w miejscu ich zamieszkania na terenie gminy Wieluń w 2021 roku udzielono zamówienia Wykonawcy:
Łódzki Oddział Okręgowy Polskiego Czerwonego Krzyża
ul. Wysoka 44
90-037 Łódź
Okres obowiązywania umowy 1.01.2021 r. – 31.12.2021 r.
Wartość zamówienia – 552 000 zł
Kierownik Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Wieluniu
Katarzyna Tasarz
Ogłoszenie o zamówieniu na usługi społeczne
Wieluń, 20 listopada 2020 r.
Nr sprawy: OPS.271.164.2020
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU
na usługi społeczne
zwane dalej „Ogłoszeniem”, przedmiotem których jest „Świadczenie usług opiekuńczych podopiecznym Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Wieluniu w miejscu ich zamieszkania na terenie gminy Wieluń w 2021 roku.”
-
Informacje ogólne.
Zamawiający: Gmina Wieluń, pl. Kazimierza 1, 98-300 Wieluń, NIP 832-19-61-078, w imieniu której działa Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Wieluniu, ul. Okólna 7, 98-300 Wieluń, reprezentowany przez Kierownika Ośrodka – Katarzynę Tasarz;
Zaprasza
do składania ofert w ramach postępowania prowadzonego zgodnie z przepisami art. 138o ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2020 r. poz. 1876) o wartości nie przekraczającej kwot określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 138g. ust. 1 oraz Zarządzeniem Kierownika Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Wieluniu Nr 53 z dnia 2 listopada 2018 r. w sprawie Regulaminu udzielania zamówień publicznych na usługi społeczne w Miejsko-Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Wieluniu, na realizację zadania publicznego pn.: „Świadczenie usług opiekuńczych podopiecznym Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Wieluniu w miejscu ich zamieszkania na terenie gminy Wieluń w 2021 roku.”
-
Przedmiot zamówienia.
- Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług opiekuńczych na rzecz mieszkańców gminy Wieluń, wskazanych przez Zamawiającego, w miejscu ich zamieszkania. zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia (załącznik nr 1 do niniejszego Ogłoszenia) i zapisami projektu umowy (załącznik nr 5 do niniejszego Ogłoszenia).
- Ze względu na specyfikę zamówienia Zamawiający nie dopuszcza możliwości powierzenia całości lub części zamówienia podwykonawcom - przedmiot zamówienia Wykonawca wykona siłami własnymi.
- Termin realizacji: od 1 stycznia 2021 r. do 31 grudnia 2021 r.
-
Informacje o warunkach udziału w postępowaniu.
- O udzielenie zamówienia może ubiegać się wykonawca, który:
- nie podlega wykluczeniu,
- świadczy usługi opiekuńcze,
- posiada co najmniej 2-letnie doświadczenie w wykonywaniu działalności gospodarczej w zakresie usług opiekuńczych lub dysponuje koordynatorem posiadającym doświadczenie w wykonywaniu usług opiekuńczych - mającym udokumentowane minimum 2-letnie zatrudnienie w podmiocie świadczącym usługi opiekuńcze bezpośrednio przy wykonywaniu tych usług, tj. w charakterze koordynatora lub opiekuna,
- dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia i koordynatorem, który będzie kontrolował i nadzorował proces realizacji usług opiekuńczych na terenie gminy Wieluń oraz posiadał co najmniej dwuletnie doświadczenie w koordynowaniu i nadzorowaniu usług opiekuńczych, a także jest osobą niekaraną,
- skieruje do realizacji usług osoby posiadające kwalifikacje lub doświadczenie niezbędne do wykonania zamówienia, posiadające wykształcenie przynajmniej podstawowe, sprawne fizycznie i intelektualnie, posiadające stan zdrowia pozwalający na świadczenie usług opiekuńczych (w przypadku zatrudnienia przez wykonawcę osób z orzeczoną niepełnosprawnością konieczne będzie przedstawienie świadectwa wystawionego przez lekarza medycyny pracy potwierdzającego ich zdolność do świadczenia usług).
-
dysponuje biurem na terenie Gminy Wieluń.
-
Wykaz wymaganych oświadczeń i dokumentów.
- Wypełniony i podpisany, przez osobę lub osoby upoważnione do podpisywania, Formularz Ofertowy (załącznik nr 2).
- Oświadczenie Wykonawcy o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu (załącznik nr 4).
- Wykaz osób, które będą uczestniczyć w realizacji zadania wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych i ich doświadczeniu (załącznik nr 3).
- Zaświadczenie o niekaralności Wykonawcy (jeśli jest to osoba fizyczna) i koordynatora.
- Oświadczenie Wykonawcy o spełnieniu obowiązków informacyjnych przewidzianych w art. 13 lub art. 14 RODO (załącznik nr 6).
-
Opis sposobu obliczenia ceny i warunki płatności.
- Cena podana w ofercie winna obejmować wszystkie koszty i składniki związane z wykonaniem zamówienia oraz z warunkami stawianymi przez Zamawiającego. Cenę należy wyliczyć, stosując w tym celu własną kalkulację, uwzględniając wszystkie składniki mające wpływ na ostateczną cenę 1 godziny świadczenia usług oraz zgodnie z przepisami prawa, a w szczególności koszt zatrudnienia personelu i wzrost płacy minimalnej oraz minimalne stawki godzin przy umowie zlecenia, koszt przejazdu, koszt łączności, podatek VAT i inne niezbędne do prawidłowej realizacji zamówienia.
- Ewentualne upusty i rabaty muszą być wliczone w cenę.
- Podana w ofercie cena musi być wyrażona w PLN liczbą i słownie, z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.
- Cena powinna być przedstawiona jako wartość netto (bez VAT) oraz wartość brutto (z VAT). W przypadku zastosowania obniżonej wartości podatku VAT należy podać podstawę prawną.
- Podana w formularzu oferty cena służyć będzie do porównania złożonych ofert i nie będzie stanowić ostatecznego wynagrodzenia wykonawcy (rzeczywiste wynagrodzenie wykonawcy zależeć będzie od ilości faktycznie zrealizowanych godzin).
- Cena, jaką zamawiający zapłaci wykonawcy wynikać będzie z ilości faktycznie zrealizowanej liczby godzin usług, przemnożona przez cenę jednostkową (za jedną godzinę). Pod pojęciem 1 godziny należy rozumieć rzeczywisty czas świadczenia usług (godzina zegarowa).
- Cena jednostkowa określona przez Wykonawcę zostanie ustalona na okres ważności umowy i nie będzie podlegała zmianom.
-
Termin płatności ustala się na 14 dni od dostarczenia Zamawiającemu prawidłowo wystawionej przez wykonawcę faktury lub rachunku.
-
Informacja na temat zamówień, o których mowa w art.67 ust. 1 pkt. 6 ustawy Pzp.
Zamawiający dopuszcza możliwość udzielenia zamówień polegających na powtórzeniu podobnych usług stanowiących nie więcej niż 20 % wartości zamówienia podstawowego. Ewentualne zamówienie zostanie udzielone w trybie przewidzianym w art. 67 ust. 1 pkt. 6 ustawy Pzp, jeżeli zostaną spełnione przesłanki ustawowe.
-
Miejsce i termin składania ofert:
- Ofertę, ważną 60 dni, należy złożyć w terminie do 30 listopada 2020 roku do godziny 9:00 w siedzibie Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Wieluniu, ul. Okólna 7, 98-300 Wieluń osobiście bądź za pośrednictwem poczty lub firmy kurierskiej.
- Decydujące znaczenie dla oceny zachowania powyższego terminu ma data i godzina wpływu oferty do Zamawiającego, a nie data jej wysłania przesyłką pocztową czy kurierską.
-
Otwarcie ofert nastąpi dnia 30 listopada 2020 roku o godz. 10:00 w siedzibie Zamawiającego.
-
Sposób przygotowania oferty:
- Oferta musi zawierać wypełniony formularz oferty (załącznik nr 3) i być kompletna, tj. zawierać wszystkie elementy wymagane w Ogłoszeniu i być zgodna z jego treścią.
- Wykonawca składa ofertę listownie lub osobiście w zamkniętej kopercie, na adres: Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Wieluniu, ul. Okólna 7, 98-300 Wieluń. Na kopercie należy zamieścić dane oferenta oraz dopisek: „Oferta na Świadczenie usług opiekuńczych podopiecznym Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Wieluniu w miejscu ich zamieszkania na terenie gminy Wieluń w 2021 roku - Nie otwierać przed dniem 30 listopada 2020 roku godz. 10:00.”
- W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od Wykonawcy pisemnych wyjaśnień dotyczących treści złożonej oferty. Wykonawca będzie zobowiązany do przedstawienia pisemnych wyjaśnień w terminie określonym przez Zamawiającego.
- Oferta musi być podpisana przez osobę lub osoby upoważnione do podpisywania oferty.
- Wszelkie poprawki lub zmiany w treści oferty muszą być parafowane własnoręcznie przez osobę upoważnioną do podpisywania oferty.
- Oferty niekompletne oraz złożone po terminie nie będą rozpatrywane.
-
Każdy wykonawca może złożyć jedną ofertę.
-
Kryteria oceny ofert:
Do wyboru najkorzystniejszej oferty Zamawiający przyjął następujące kryteria, przypisując im odpowiednią wagę procentową: cena - 100%.
-
Informacja o przetwarzaniu danych osobowych:
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 oraz 14 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27.04.2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE, dalej RODO, informuję, że:
- Administratorem Państwa danych osobowych jest Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej z siedzibą w Wieluniu przy ul. Okólnej 7, 98-300 Wieluń (dalej: MGOPS).
- Z inspektorem ochrony danych osobowych można skontaktować się drogą e-mail: iod@mgops.wielun.pl.
- Celem przetwarzania danych na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO jest przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia w związku z zapytaniem ofertowym numer sprawy: OPS.271.164.2020, w tym rozpatrzenie nadesłanej oferty, przedmiot zamówienia: „Świadczenie usług opiekuńczych podopiecznym Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Wieluniu w miejscu ich zamieszkania na terenie gminy Wieluń w 2021 roku.”
- W związku z przetwarzaniem danych w celach, o których mowa w pkt. 3, odbiorcami Państwa danych osobowych mogą być osoby lub podmioty, jedynie na podstawie zawartej umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych.
- Państwa dane będą przechowywane przez okres niezbędny dla przeprowadzenia postępowania ofertowego, a w sytuacji wyboru wykonawcy – przez czas trwania umowy zawartej między stronami i czas niezbędny do momentu przedawnienia wzajemnych roszczeń z tytułu wykonania umowy, wynikających z ogólnych przepisów prawa cywilnego i prawa zamówień publicznych.
- Obowiązek podania przez Państwo danych osobowych bezpośrednio Państwa dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencja niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp.
- Przysługuje Państwu prawo dostępu do treści danych, sprostowania oraz prawo wniesienia skargi do Prezesa UODO, gdy uznają Państwo, że przetwarzanie danych osobowych Państwa dotyczących narusza przepisy RODO, a w przypadku ustania celu, dla którego były przetwarzane, prawo do ich usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także zaprzestania przetwarzania.
- Podanie danych jest warunkiem ważności oferty i ewentualnego zawarcia umowy.
-
Uwagi końcowe:
- Do kontaktowania się z wykonawcami upoważnione są:
- w sprawach merytorycznych – Elżbieta Sołtysiak, tel. 43 843 43 22,
- w sprawach proceduralnych – Sylwia Kielan, tel. 43 886 07 50.
- Zamawiający zastrzega sobie prawo do:
- zmiany terminu składania ofert;
- uzupełniania ofert w przypadku stwierdzenia braków, które można uzupełnić;
- poprawienia omyłek rachunkowych za zgodą wykonawcy;
- odrzucenia ofert niezgodnych z założeniami Ogłoszenia.
- Niniejsze zapytanie ofertowe nie stanowi zobowiązania Gminy Wieluń do zawarcia umowy.
-
Zamawiający zastrzega sobie prawo unieważnienia postępowania.
- Do kontaktowania się z wykonawcami upoważnione są:
-
Załączniki:
Informacja o wyniku postępowania ogłoszonego dnia 2 października 2020 r.
Program „Opieka wytchnieniowa” – edycja 2020
Numer sprawy: OPS.271.130.2020
W terminie określonym w przeprowadzonym Zapytaniu Ofertowym dla zadania pn.: „Świadczenie usługi opieki wytchnieniowej w ramach Programu „Opieka wytchnieniowa”- edycja 2020 złożona została jedna oferta. Zamawiający stwierdza, że oferta Wykonawcy – Pani Anny Werbickiej, Usługi Gospodarczo – Opiekuńcze, ul. Krakowskie Przedmieście 4/4, 98-300 Wieluń, spełnia warunki udziału w postępowaniu i wymagania stawiane przez Zamawiającego oraz jest zgodna z treścią Zapytania Ofertowego.
15 października 2020 roku, Wieluń
Zapytanie ofertowe
Program „Opieka wytchnieniowa” – edycja 2020
Wieluń, dnia 2 października 2020 r.
Numer sprawy: OPS.271.130.2020
ZAPYTANIE OFERTOWE
Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Wieluniu,
z siedzibą przy ul. Okólnej 7, 98-300 Wieluń,
działający w imieniu Gminy Wieluń, Plac Kazimierza Wielkiego 1, 98-300 Wieluń
ZAPRASZA
do złożenia oferty na zadanie pn.: „Świadczenie usługi opieki wytchnieniowej w ramach Programu „Opieka wytchnieniowa”- edycja 2020
(o wartości szacunkowej poniżej kwoty określonej w art. 4 pkt 8 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych - Dz. U. z 2019 r. poz.1843 z późn. zm.)
I. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi opieki wytchnieniowej w ramach Programu „Opieka wytchnieniowa”- edycja 2020, tj. opieki nad osobą niepełnosprawną, niesamodzielną na czas nieobecności opiekuna faktycznego w miejscu zamieszkania osób niepełnosprawnych. Opieka wytchnieniowa ma za zadanie odciążenie członków rodzin lub opiekunów poprzez wsparcie ich w codziennych obowiązkach lub zapewnienie czasowego zastępstwa.
2. Przewidywana maksymalna liczba godzin do realizacji świadczeń usługi opieki wytchnieniowej w ramach w/wym. Programu wynosi 1440.
Planowana liczba osób objętych wsparciem w ramach usługi opieki wytchnieniowej Programu „Opieka wytchnieniowa”- edycja 2020 wynosi 6 osób.
3. Częstotliwość świadczenia usług jest uzależniona od zgłoszonego zapotrzebowania przez opiekunów faktycznych.
Ze względu na specyfikę zamówienia, faktyczna liczba godzin w/wym. usług będzie uzależniona od rzeczywistej liczby osób wymagających pomocy w w/wym. formie usługi. Dlatego zamawiający zastrzega sobie prawo niewyczerpania zakresu przedmiotu zamówienia. Zamawiający zastrzega, że nie będzie ponosił żadnej odpowiedzialności, za niewyczerpanie zakresu przedmiotu zamówienia.
4. W przypadku, gdy środki przeznaczone na realizację zamówienia zostaną wyczerpane wcześniej niż termin wykonania umowy, wówczas nastąpi niezwłoczne rozwiązanie umowy.
5. Usługi opieki wytchnieniowej realizowane w miejscu zamieszkania osoby niepełnosprawnej mogą świadczyć:
-
osoby posiadające dyplom potwierdzający uzyskanie kwalifikacji w zawodzie asystent osoby niepełnosprawnej/pielęgniarka lub innym, zapewniającym realizację usługi opieki wytchnieniowej w zakresie adekwatnym do indywidualnych potrzeb osoby niepełnosprawnej (wynikających z Karty zgłoszenia do Programu Opieka wytchnieniowa - edycja 2020);
-
osoby z wykształceniem przynajmniej średnim posiadające, co najmniej roczne doświadczenie w udzielaniu bezpośredniej pomocy/opieki osobom niepełnosprawnym.
6. Zamawiający przekaże Wykonawcy listę osób objętych w/wym. usługami wraz z ilością godzin świadczonej usługi, w oparciu Karty zgłoszenia do Programu „Opieka wytchnieniowa” – edycja 2020.
6.1. Usługi będą wykonywane we wszystkie dni tygodnia w zależności od potrzeb.
6.2. Wykonawca zobowiązany jest do sporządzania i przedkładania po zakończeniu każdego miesiąca Karty realizacji Programu „Opieka wytchnieniowa” – edycja 2020 której wzór został określony w załączniku nr 7.
6.3. Zamawiającemu przysługuje prawo do kontrolowania zleconych usług wraz z prowadzoną przez Wykonawcę dokumentacją dot. wykonywanych usług.
6.4. Wykonawca zobowiązany jest zawiadomić niezwłocznie Zlecającego o każdej rezygnacji przez podopiecznego z przyznanych mu usług, jak również o każdych innych przypadkach uniemożliwiających prawidłową realizację usług.
6.5. Usługa opieki wytchnieniowej musi być prowadzona z zachowaniem podmiotowości osób niepełnosprawnych oraz ich niezależności. Wykonawca poucza osoby zatrudnione przy wykonywaniu usług opiekuńczych o zakazie palenia tytoniu, spożywania alkoholu i innych substancji odurzających, o zakazie wprowadzania osób postronnych do miejsca wykonywania usług.
6.6. Wykonawca zapewnia osobom wykonującym usługi wyposażenie w odpowiednie ubranie ochronne dostosowane do zakresu świadczonej pomocy (rękawiczki, fartuchy itp.).
6.7. Osoba świadcząca usługi opieki wytchnieniowej zobowiązana jest do zapewnienia ochrony powierzonych danych, w szczególności danych osobowych związanych z procesem organizacji i świadczenia usług opieki wytchnieniowej (RODO).
7. Cena usług podana w ofercie pozostanie niezmienna przez cały okres realizacji umowy. Powinna zawierać wszystkie koszty związane z realizacją przedmiotu zamówienia. Godzina zegarowa usługi liczona jest jako faktycznie przepracowany czas u klienta, nie licząc czasu dojazdu do miejsca zamieszkania klienta.
7.1. Rozliczenie usług przez Wykonawcę następować będzie co miesiąc w terminie do 7 dnia następnego miesiąca z wyłączeniem miesiąca XII, za który rozliczenie następować będzie do 25 grudnia.
7.2. Zapłata za faktycznie wykonane godziny usług będzie regulowana miesięcznie po wykonaniu usługi w terminie 14 dni od daty doręczenia poprawnie wystawionej faktury/rachunku do MGOPS w Wieluniu.
8. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany lub odwołania niniejszego postępowania bez podania przyczyny.
II. INFORMACJA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE, dalej RODO, informuję, że:
-
Administratorem Państwa danych osobowych jest Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej z siedzibą w Wieluniu przy ul. Okólnej 7, 98-300 Wieluń.
-
Z inspektorem ochrony danych osobowych w Miejsko-Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Wieluniu można skontaktować się pod adresem e-mail: iod@mgops.wielun.pl.
-
Zakres przetwarzania danych: imię, nazwisko, adres prowadzenia działalności, NIP, nr rachunku bankowego i dane Państwa przedstawicieli.
-
Celem przetwarzania danych na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO jest przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w związku z zapytaniem ofertowym na realizację zadania: Świadczenie usługi opieki wytchnieniowej w ramach Programu „Opieka Wytchnieniowa” – edycja 2020.
-
W związku z przetwarzaniem danych w celach, o których mowa w pkt 4, odbiorcami Państwa danych osobowych mogą być osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 8 oraz art. 96 ust. 3 ustawy z dnia 29.01.2004r. – Prawo zamówień publicznych. Innymi odbiorcami mogą być jedynie podmioty, którym powierzono przetwarzanie danych na podstawie zawartej umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych.
-
Państwa dane przechowywane będą zgodnie z art. 97 ust. 1 Pzp przez okres czterech lat od zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia.
-
Obowiązek podania przez Państwo danych osobowych bezpośrednio Państwa dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencja niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp.
-
Przysługuje Państwu prawo dostępu do treści danych, sprostowania oraz prawo wniesienia skargi do Prezesa UODO, gdy uznają Państwo, że przetwarzanie danych osobowych Państwa dotyczących narusza przepisy RODO, a w przypadku ustania celu, dla którego były przetwarzane, prawo do ich usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także zaprzestania przetwarzania.
III. TERMIN REALIZACJI ZAMÓWIENIA
od dnia podpisania umowy do 31.12.2020 r.
IV. OPIS WYMAGAŃ STAWIANYCH WYKONAWCY
W zapytaniu ofertowym mogą brać udział podmioty:
-
które prowadzą zarejestrowaną działalność gospodarczą bądź działalność regulowaną na podstawie odrębnych przepisów, której przedmiot pokrywa się z przedmiotem zamówienia,
-
mają personel posiadający odpowiednie kwalifikacje do wykonania zamówienia (zgodnie z pkt. I ppkt. 5) - warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie, stanowiące Załącznik nr 3 do niniejszego zapytania ofertowego.
Dodatkowe wymagania – Klauzula społeczna:
Zamawiający, zgodnie z art. 29 ust. 3a ustawy Prawo Zamówień Publicznych, wymaga od Wykonawcy zatrudnienia na podstawie umowy o pracę minimum 1 osoby do bezpośredniego świadczenia usługi opieki wytchnieniowej na rzecz osoby niepełnosprawnej/ osoby niesamodzielnej, na cały okres realizacji przedmiotu zamówienia.
V. KRYTERIA WYBORU OFERTY
-
najniższa cena za 1 godzinę usługi, przy spełnieniu wymogów formalnych (100%).
VI. WYMAGANE DOKUMENTY
-
Wypełniony i podpisany, przez osobę lub osoby upoważnione do podpisywania, Formularz Ofertowy (załącznik nr 1).
-
Oświadczenie Wykonawcy o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu załącznik nr 2).
-
Wykaz osób, które będą uczestniczyć w realizacji zadania wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych/doświadczeniu (załącznik nr 3).
-
Zaświadczenie o niekaralności Wykonawcy (jeśli osoba fizyczna) i koordynatora.
-
Oświadczenie Wykonawcy o spełnieniu obowiązków informacyjnych przewidzianych w art. 13 lub art. 14 RODO (załącznik nr 4).
-
Oświadczenie o niezaleganiu z płatnościami na rzecz podmiotów publicznych i prywatnych (załącznik nr 6).
-
odpis z Krajowego Rejestru Sądowego (jeżeli dotyczy) lub inny właściwy dokument stanowiący o podstawie działalności podmiotu,
-
dokument zawierający upoważnienie do reprezentowania podmiotu w zakresie złożenia oferty oraz zawarcia w imieniu podmiotu składającego ofertę umowy z Gminą Wieluń (dotyczy podmiotów, które w dokumencie stanowiącym podstawę działalności nie posiadają informacji o osobach upoważnionych do ich reprezentowania).
VII. MIEJSCE I TERMIN ZŁOŻENIA OFERT
Ofertę należy złożyć w Miejsko-Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Wieluniu wyłącznie na formularzu ofertowym (załącznik nr 1) w następujący sposób:
-
osobiście,
lub -
drogą pocztową na adres: Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Wieluniu, ul. Okólna 7, 98-300 Wieluń
w terminie do 12.10.2020 r. do godz. 10.00
Oferty, które wpłyną po w/w terminie nie będą rozpatrywane.
VIII. OSOBA DO KONTAKTU W PRZEDMIOTOWEJ SPRAWIE
-
Sylwia Kielan – tel. (43) 886 07 50 – w sprawach proceduralnych
-
Elżbieta Sołtysiak – tel. (43) 843 43 22 – w sprawach merytorycznych
Kierownik Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej
w Wieluniu
Katarzyna Tasarz
Informacja o wyniku postępowania ogłoszonego w dniu 23.09.2020 roku
Program „Opieka wytchnieniowa” – edycja 2020
Numer sprawy: OPS.271.130.2020
Zapytanie Ofertowe dla zadania pn.: „Świadczenie usługi opieki wytchnieniowej w ramach Programu „Opieka wytchnieniowa”- edycja 2020 nie zostało rozstrzygnięte ze względu na brak ofert.
2 października 2020 roku, Wieluń
Zapytanie ofertowe na „Świadczenie usługi opieki wytchnieniowej w ramach Programu „Opieka wytchnieniowa”- edycja 2020
Program „Opieka wytchnieniowa” – edycja 2020
Wieluń, dnia 23.09.2020 r.
Numer sprawy: OPS.271.130.2020
ZAPYTANIE OFERTOWE
Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Wieluniu,
z siedzibą przy ul. Okólnej 7, 98-300 Wieluń,
działający w imieniu Gminy Wieluń, Plac Kazimierza Wielkiego 1, 98-300 Wieluń
ZAPRASZA
do złożenia oferty na zadanie pn.: „Świadczenie usługi opieki wytchnieniowej w ramach Programu „Opieka wytchnieniowa”- edycja 2020
(o wartości szacunkowej poniżej kwoty określonej w art. 4 pkt 8 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych - Dz. U. z 2019 r. poz.1843 z późn. zm.)
I. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi opieki wytchnieniowej w ramach Programu „Opieka wytchnieniowa”- edycja 2020, tj. opieki nad osobą niepełnosprawną, niesamodzielną na czas nieobecności opiekuna faktycznego w miejscu zamieszkania osób niepełnosprawnych. Opieka wytchnieniowa ma za zadanie odciążenie członków rodzin lub opiekunów poprzez wsparcie ich w codziennych obowiązkach lub zapewnienie czasowego zastępstwa.
2. Przewidywana maksymalna liczba godzin do realizacji świadczeń usługi opieki wytchnieniowej w ramach w/wym. Programu wynosi 1440.
Planowana liczba osób objętych wsparciem w ramach usługi opieki wytchnieniowej Programu „Opieka wytchnieniowa”- edycja 2020 wynosi 6 osób.
3. Częstotliwość świadczenia usług jest uzależniona od zgłoszonego zapotrzebowania przez opiekunów faktycznych.
Ze względu na specyfikę zamówienia, faktyczna liczba godzin w/wym. usług będzie uzależniona od rzeczywistej liczby osób wymagających pomocy w w/wym. formie usługi. Dlatego zamawiający zastrzega sobie prawo niewyczerpania zakresu przedmiotu zamówienia. Zamawiający zastrzega, że nie będzie ponosił żadnej odpowiedzialności, za niewyczerpanie zakresu przedmiotu zamówienia.
4. W przypadku, gdy środki przeznaczone na realizację zamówienia zostaną wyczerpane wcześniej niż termin wykonania umowy, wówczas nastąpi niezwłoczne rozwiązanie umowy.
5. Usługi opieki wytchnieniowej realizowane w miejscu zamieszkania osoby niepełnosprawnej mogą świadczyć:
- osoby posiadające dyplom potwierdzający uzyskanie kwalifikacji w zawodzie asystent osoby niepełnosprawnej/pielęgniarka lub innym, zapewniającym realizację usługi opieki wytchnieniowej w zakresie adekwatnym do indywidualnych potrzeb osoby niepełnosprawnej (wynikających z Karty zgłoszenia do Programu Opieka wytchnieniowa - edycja 2020);
- osoby z wykształceniem przynajmniej średnim posiadające, co najmniej roczne doświadczenie w udzielaniu bezpośredniej pomocy/opieki osobom niepełnosprawnym.
6. Zamawiający przekaże Wykonawcy listę osób objętych w/wym. usługami wraz z ilością godzin świadczonej usługi, w oparciu Karty zgłoszenia do Programu „Opieka wytchnieniowa” – edycja 2020.
6.1. Usługi będą wykonywane we wszystkie dni tygodnia w zależności od potrzeb.
6.2. Wykonawca zobowiązany jest do sporządzania i przedkładania po zakończeniu każdego miesiąca Karty realizacji Programu „Opieka wytchnieniowa” – edycja 2020 której wzór został określony w załączniku nr 7.
6.3. Zamawiającemu przysługuje prawo do kontrolowania zleconych usług wraz z prowadzoną przez Wykonawcę dokumentacją dot. wykonywanych usług.
6.4. Wykonawca zobowiązany jest zawiadomić niezwłocznie Zlecającego o każdej rezygnacji przez podopiecznego z przyznanych mu usług, jak również o każdych innych przypadkach uniemożliwiających prawidłową realizację usług.
6.5. Usługa opieki wytchnieniowej musi być prowadzona z zachowaniem podmiotowości osób niepełnosprawnych oraz ich niezależności. Wykonawca poucza osoby zatrudnione przy wykonywaniu usług opiekuńczych o zakazie palenia tytoniu, spożywania alkoholu i innych substancji odurzających, o zakazie wprowadzania osób postronnych do miejsca wykonywania usług.
6.6. Wykonawca zapewnia osobom wykonującym usługi wyposażenie w odpowiednie ubranie ochronne dostosowane do zakresu świadczonej pomocy (rękawiczki, fartuchy itp.).
6.7. Osoba świadcząca usługi opieki wytchnieniowej zobowiązana jest do zapewnienia ochrony powierzonych danych, w szczególności danych osobowych związanych z procesem organizacji i świadczenia usług opieki wytchnieniowej (RODO).
7. Cena usług podana w ofercie pozostanie niezmienna przez cały okres realizacji umowy. Powinna zawierać wszystkie koszty związane z realizacją przedmiotu zamówienia. Godzina zegarowa usługi liczona jest jako faktycznie przepracowany czas u klienta, nie licząc czasu dojazdu do miejsca zamieszkania klienta.
7.1. Rozliczenie usług przez Wykonawcę następować będzie co miesiąc w terminie do 7 dnia następnego miesiąca z wyłączeniem miesiąca XII, za który rozliczenie następować będzie do 25 grudnia.
7.2. Zapłata za faktycznie wykonane godziny usług będzie regulowana miesięcznie po wykonaniu usługi w terminie 14 dni od daty doręczenia poprawnie wystawionej faktury/rachunku do MGOPS w Wieluniu.
8. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany lub odwołania niniejszego postępowania bez podania przyczyny.
II. INFORMACJA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE, dalej RODO, informuję, że:
- Administratorem Państwa danych osobowych jest Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej z siedzibą w Wieluniu przy ul. Okólnej 7, 98-300 Wieluń.
- Z inspektorem ochrony danych osobowych w Miejsko-Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Wieluniu można skontaktować się pod adresem e-mail: iod@mgops.wielun.pl.
- Zakres przetwarzania danych: imię, nazwisko, adres prowadzenia działalności, NIP, nr rachunku bankowego i dane Państwa przedstawicieli.
- Celem przetwarzania danych na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO jest przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w związku z zapytaniem ofertowym na realizację zadania: Świadczenie usługi opieki wytchnieniowej w ramach Programu „Opieka Wytchnieniowa” – edycja 2020.
- W związku z przetwarzaniem danych w celach, o których mowa w pkt 4, odbiorcami Państwa danych osobowych mogą być osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 8 oraz art. 96 ust. 3 ustawy z dnia 29.01.2004r. – Prawo zamówień publicznych. Innymi odbiorcami mogą być jedynie podmioty, którym powierzono przetwarzanie danych na podstawie zawartej umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych.
- Państwa dane przechowywane będą zgodnie z art. 97 ust. 1 Pzp przez okres czterech lat od zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia.
- Obowiązek podania przez Państwo danych osobowych bezpośrednio Państwa dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencja niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp.
- Przysługuje Państwu prawo dostępu do treści danych, sprostowania oraz prawo wniesienia skargi do Prezesa UODO, gdy uznają Państwo, że przetwarzanie danych osobowych Państwa dotyczących narusza przepisy RODO, a w przypadku ustania celu, dla którego były przetwarzane, prawo do ich usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także zaprzestania przetwarzania.
III. TERMIN REALIZACJI ZAMÓWIENIA
od dnia podpisania umowy do 31.12.2020 r.
IV. OPIS WYMAGAŃ STAWIANYCH WYKONAWCY
W zapytaniu ofertowym mogą brać udział podmioty:
- które prowadzą zarejestrowaną działalność gospodarczą bądź działalność regulowaną na podstawie odrębnych przepisów, której przedmiot pokrywa się z przedmiotem zamówienia,
- mają personel posiadający odpowiednie kwalifikacje do wykonania zamówienia (zgodnie z pkt. I ppkt. 5) - warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie, stanowiące Załącznik nr 3 do niniejszego zapytania ofertowego.
Dodatkowe wymagania – Klauzula społeczna:
Zamawiający, zgodnie z art. 29 ust. 3a ustawy Prawo Zamówień Publicznych, wymaga od Wykonawcy zatrudnienia na podstawie umowy o pracę minimum 1 osoby do bezpośredniego świadczenia usługi opieki wytchnieniowej na rzecz osoby niepełnosprawnej/ osoby niesamodzielnej, na cały okres realizacji przedmiotu zamówienia.
V. KRYTERIA WYBORU OFERTY
- najniższa cena za 1 godzinę usługi, przy spełnieniu wymogów formalnych (100%).
VI. WYMAGANE DOKUMENTY
- Wypełniony i podpisany, przez osobę lub osoby upoważnione do podpisywania, Formularz Ofertowy (załącznik nr 1).
- Oświadczenie Wykonawcy o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu (załącznik nr 2).
- Wykaz osób, które będą uczestniczyć w realizacji zadania wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych/doświadczeniu (załącznik nr 3).
- Zaświadczenie o niekaralności Wykonawcy (jeśli osoba fizyczna) i koordynatora.
- Oświadczenie Wykonawcy o spełnieniu obowiązków informacyjnych przewidzianych w art. 13 lub art. 14 RODO (załącznik nr 4).
- Oświadczenie o niezaleganiu z płatnościami na rzecz podmiotów publicznych i prywatnych (załącznik nr 6).
- odpis z Krajowego Rejestru Sądowego (jeżeli dotyczy) lub inny właściwy dokument stanowiący o podstawie działalności podmiotu,
- dokument zawierający upoważnienie do reprezentowania podmiotu w zakresie złożenia oferty oraz zawarcia w imieniu podmiotu składającego ofertę umowy z Gminą Wieluń (dotyczy podmiotów, które w dokumencie stanowiącym podstawę działalności
nie posiadają informacji o osobach upoważnionych do ich reprezentowania).
VII. MIEJSCE I TERMIN ZŁOŻENIA OFERT
Ofertę należy złożyć w Miejsko-Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Wieluniu wyłącznie na formularzu ofertowym (załącznik nr 1) w następujący sposób:
- osobiście,
lub - drogą pocztową na adres: Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Wieluniu, ul. Okólna 7, 98-300 Wieluń
w terminie do 01.10.2020 r. do godz. 12.00
Oferty, które wpłyną po w/w terminie nie będą rozpatrywane.
VIII. OSOBA DO KONTAKTU W PRZEDMIOTOWEJ SPRAWIE
- Sylwia Kielan – tel. (43) 886 07 50 – w sprawach proceduralnych
- Elżbieta Sołtysiak – tel. (43) 843 43 22 – w sprawach merytorycznych
Kierownik Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej
w Wieluniu
Katarzyna Tasarz