Samodzielny Referat Świadczeń Rodzinnych
Samodzielny Referat Świadczeń Rodzinnych
ul. POW 14, 98-300 Wieluń
tel./fax (43) 886-02-80
e-mail: referat@mgops.wielun.pl
Godziny urzędowania:
poniedziałek-piątek: 7:30 - 15:30
Do zadań Samodzielnego Referatu Świadczeń Rodzinnych należy:
-
prawidłowe funkcjonowanie w oparciu o ustawę z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych, ustawę z dnia 7 września 2007 r. o pomocy osobom uprawnionym do alimentów, ustawę z dnia 4 kwietnia 2014 r. o ustaleniu i wypłacie zasiłków dla opiekunów, ustawę z dnia 11 lutego 2016 r. o pomocy państwa w wychowywaniu dzieci oraz ustawę z dnia 4 listopada 2016 r. o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin "Za życiem" ;
-
ustalanie i rozpoznawanie potrzeb w zakresie świadczeń rodzinnych, świadczenia wychowawczego i świadczeń z funduszu alimentacyjnego, jednorazowego świadczenia z tytułu urodzenia się dziecka;
-
ustalanie prawa do świadczeń rodzinnych, świadczeń z funduszu alimentacyjnego, świadczenia wychowawczego i jednorazowego świadczenia z tytułu urodzenia się żywego dziecka z ciężkim i nieodwracalnym upośledzeniem albo nieuleczalną chorobą zagrażającą życiu przyznawanie i wypłacanie tych świadczeń;
-
podejmowanie działań wobec dłużników alimentacyjnych i wydawanie decyzji w tych sprawach;
-
przygotowywanie i wydawanie decyzji w sprawach przyznania świadczeń rodzinnych, świadczeń z funduszu alimentacyjnego, świadczenia wychowawczego i jednorazowego świadczenia z tytułu urodzenia się dziecka;
-
inicjowanie i podejmowanie przedsięwzięć organizacyjnych i innych w celu zapewnienia właściwej i terminowej realizacji świadczeń;
-
składanie zapotrzebowań na środki wynikające z konieczności wykonywania zadań;
-
opracowywanie planów, sprawozdań, opinii i wniosków z działalności Referatu.
email: zkonieczny@mgops.wielun.pl tel.:(43) 8431206 fax: (43) 8434322 , w dniu: 18‑10‑2007 11:53:00
Lp. | Rodzaj zmiany | Data aktualizacji | Wytworzono przez | Wprowadzono przez | Akcje |
---|