Ogłoszenie o wyniku naboru na asystenta rodziny
Zmiany związane z centralizacją VAT
W związku z art. 3 ustawy z dnia 5 września 2016 r. o szczególnych zasadach rozliczeń podatku od towarów i usług oraz dokonywania zwrotu środków publicznych przeznaczonych na realizację projektów finansowych z udziałem środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej lub od państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu przez jednostki samorządu terytorialnego (Dz. U. z 2016 r. poz. 1454), a także wyrokiem Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej z dnia 29 września 2015 r., sygn. C-276/14 - od dnia 1 stycznia 2017 r. dla celów rozliczeń VAT jednostki organizacyjne Gminy Wieluń nie będą mogły być uznawane za podmioty odrębne od Gminy.
W związku z powyższym informuję, że od dnia 1 stycznia 2017 r. Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Wieluniu, zwany dalej MGOPS - na gruncie VAT będzie subpodatnikiem Gminy i zobowiązany będzie do rozliczenia VAT należnego.
Umowy zawierane przez MGOPS w Wieluniu, w imieniu i na rzecz Gminy, w miejscu obejmującym dane identyfikacyjne podmiotu zawierającego umowę powinny zawierać właściwe dane identyfikacyjne Gminy Wieluń oraz w miejscu obejmującym dane identyfikacyjne podmiotu reprezentującego Gminę – dane MGOPS w Wieluniu.
Faktury VAT dotyczące MGOPS należy wystawiać na:
Nabywca:
Gmina Wieluń
Plac Kazimierza Wielkiego 1
98-300 Wieluń
NIP: 832-19-61-078
Odbiorca:
Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej
ul. Okólna 7, 98-300 Wieluń